Elaborasi Pesan Hoax Di Grup Facebook Info Wong Solo
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Bernays, Edward. 1928. Propaganda. New York: Horace Liverlight.
Darwadi. 2017. Media Baru Sebagai Informasi Budaya Global. Jurnal Komunikator. Vol. 9, no. 1 (h.39-48).
Harley, David. 2008. Common Hoaxes and Chain Letters, Volume 1. San Diego: ESET LCC. E-book. Diunduh dari https://www.welivesecurity.com/media_files/white-papers/CommonHoaxes+ChainLetters%28May2008%29.pdf
Little John. 2011. Theories of Human Communication. US: Waveland Press.
McQuail, Denis. 1987. Teori Komunikasi Massa. Jakarta: Erlangga
Nasrullah, Rulli. 2016. Teori dan Riset Media Siber. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Nurudin. 2013. Media Sosial Baru dan Munculnya Revolusi Proses Komunikasi. Jurnal Komunikator. Vol.5, no.2, (h.83-93).
Riswandi. 2009. Komunikasi Politik. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Stephen, et.al. 2005. Proceedings of the Annual Meeting of the Association of Collegiate of Marketing Educators. (h. 85-91).
Widiastuti, Tuti. 2017. Analisis Elaboration Likelihood Model Dalam Pembentukan Personal Branding Ridwan Kamil di Twitter. Jurnal ASPIKOM. Vol.3, no.3, (h.588-603).
Wijayanti, Primardiana. 2009. Evaluasi Penyampaian Pesan Dalam Komunikasi. Jurnal Bahasa dan Seni. Vol.37, no.2 (h. 158-169).
DOI: https://doi.org/10.18196/jkm.101003
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Jurnal Komunikator
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Komunikator Supported by:
Program Studi Ilmu Komunikasi Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Universitas Muhammadiyah Yogyakarta,
Jl. Lingkar Selatan Yogyakarta 55183 Po Box 1063, telp. (0274) 387656 pesawat 175, fax: (0274) 387646, email: jurnal.komunikator@gmail.com komunikator@umy.ac.id, website: journal.umy.ac.id
Komunikator Incorporates with:
Komunikator is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) license.