Strategies to Educate Traditional Market Traders Based on Information Technology in Beringharjo Market, Yogyakarta City
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Aditya, I. (2020). Beli Pecel di Beringharjo, Bayarnya Tinggal Scan Barcode Handphone. Krjogja.Com. https://www.krjogja.com/berita-lokal/diy/yogyakarta/beli-pecel-di-beringharjo-bayarnya-tinggal-scan-barcode-handphone/
Advertorial. (2021). Di Era Sekarang, Digitalisasi Pasar Adalah Keharusan. Tirto.Id.
Asma, N. (2016). Efektivitas Revitalisasi Pasar Tradisional Pa’baeng-Baeng di Kota Makassar. Government: Jurnal Ilmu Pemerintahan, 9(2), 103–110.
Creswell, J. W. (2016). Educational Research: Planning, counducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River. NJ: Merrill.
Daniel, C. B., Hayes, D., Slater, J., Martin, W., & Perkins, W. (2005). Managing Information Technology.
Glaser, Barney G, and A. L. S. (1967). Discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Chicago: Aldine Pub.Co.
Hamalik, O. (2017). Resensi Buku Kurikulum Dan Pembelajaran (16th ed.). PT. Bumi Aksara.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Manajemen_Pemasaran (p. 19).
Mangkunegara, A. P. (2007). Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. PT. Remaja Rosdakarya.
Maryati, S., Handra, H., & Muslim, I. (2021). Penyerapan Tenaga Kerja dan Pertumbuhan Ekonomi Menuju Era Bonus Demografi di Sumatra Barat Labor Absorption and Economic Growth Towards the Demographic Bonus Era in West Sumatra Pendahuluan. 21(1), 95–107.
Mendrofa, N. A. N., & Sunaryanto, L. T. (2020). Analisis Perilaku Konsumen Terhadap Belanja Online Di Pasar Tradisional Kota Semarang (Studi Kasus Pada Konsumen Situs Tumbasin.id). Agrika, 14(1), 21. https://doi.org/10.31328/ja.v14i1.1057
Pranala lik. (2020). Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI). Kamus Versi Online/Daring (Dalam Jaringan).
Rahma, A. (2021). Manfaatkan Platform Digital, Omzet Pedagang Pasar Meningkat Hingga 50 Persen Artikel ini telah tayang di www.inews.id dengan judul " Manfaatkan Platform Digital, Omzet Pedagang Pasar Meningkat Hingga 50 Persen ", Klik untuk baca: https://www.inews.id/fina. INews.Id.
Rohman, F. (2012). Perubahan budaya Jual beli Tradisional Menjadi Jual Beli Online (Studi kasus Penjualan Online Pada Toko Bagus.Com). Cakrawala, XII(2), 98–104.
Sadomo, S. (2006). Ekonomi Pembangunan: Proses Masalah Dan Dasar (2nd ed.). Kencana.
Sambuaga, J. (2021). " Manfaatkan Platform Digital, Omzet Pedagang Pasar Meningkat Hingga 50 Persen. Www.Inews.Id.
Sangaji, R. C., & Sugiyanto, S. (2021). Phenomena Village Market Development Policies Through Technology-Based Market School Programs. International Journal of Economics, Business and Accounting Research (IJEBAR), 5(4).
Siraj, Z. (2020). Belanja di Pasar Beringharjo Bisa Dilakukan Secara Online. Harian Jogja.
SISDIKNAS. (1989). Undang Undang Republik Indonesia Nomor 2 Tahun 1989 Tentang Sistem Pendidikan Nasional [Law of Republic of Indonesia Number 2 Year 1989 on National Education System]. 1–27.
Stoner, J. A., Freeman, R. E., & Daniel R. Gilbert, J. (1995). Management, 6th Edition. New Jersey : Prentice. Hall Inc.
Strauss, M. . (1987). Qualitative analysis for social scientists. Cambridge University Press.
Sugiyanto. (2004). Yogyakaria Kota Pendidikan Dan Ekonomi Alternatif. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 3(3), 523–547. https://doi.org/10.21831/cp.v3i3.7594
Sugiyanto. (2021). Manajemen Fasilitasi dan Pemberdayaan Masyarakat. The Journal Publishing.
Sugiyanto, S., Dorojati, R., Sulistiana, U., & Tiurmida, N. (2020). Menanamkan Nilai-nilai Kearsipan Pada Keluarga Studi Kasus di LK3 Pusaka Yogyakarta. Share: Social Work Journal, 10(2), 227–238.
Sugiyanto, Tiurmida, N., & Sulistiana, U. (2021). Mengoptimalkan Fungsi Pasar Tradisional Bagi UMKM Di Kota Yogyakarta. Jaringan Penelitiaan Kota Yogyakarta, 17, 46.
Suhardja, H. (2021). APLIKASI TITIPKU : Antarkan Pasar Tradisional Go Digital. HarianJogja.Com.
Tonang, M. (2018). Profil Pasar Beringharjo Kota Yogyakarta (1st ed., pp. 4–5). Pemerintaah Kota Yogyakarta.
Williams, B. K. S. S. C. (2003). Using Information Technology: A Practical Introduction To Computers & Communications Introductory Version, 5th (5th Editio). McGraw-Hill Irwin.
DOI: https://doi.org/10.18196/jbti.v13i2.16289
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International